Konwersja to przełożenie ruchu na stronę na ilość osób, które wykonają pożądane działanie

Wydawanie, nawet i największych, środków na reklamę nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Może tak się zdarzyć, nawet kiedy uda się ściągnąć znaczny ruch na stronę. Nie zawsze odwiedzający wykonają to, co było powodem ich ściągnięcia. W zależności od rodzaju strony można chcieć np. by klient dokonał zakupu albo zapisał się na newsletter czy wykonał jakąś inną akcję.

Czym jest konwersja i od czego zależy?

Konwersja to przełożenie ruchu na stronę na ilość osób, które wykonają pożądane działanie
Autor zdjęcia: ThoroughlyReviewed

Konwersja to przełożenie ruchu na stronę na ilość osób, które wykonają pożądane działanie. Im jej poziom jest wyższy, tym lepiej. Nigdy nie będzie tak, że każdy, kto zajrzy na stronę, wykona wybraną czynność. Zawsze jednak można ten poziom podwyższyć. Zajmuje się tym optymalizacja konwersji (http://loopa.eu/jak-nie-robic-optymalizacji-konwersji/), czyli zmienia się wszystko to, co może ją poprawić. Na jej poziom może mieć wpływ i sama reklama np. niewłaściwie dobrane słowo kluczowe albo umieszczenie reklamy na stronie, która nie generuje wartościowego ruchu. Wpływ na to ma także reklamowana strona. Powinna zachęcać do dokonania zakupu czy wykonania innego działania, korzystnego z punktu widzenia właściciela strony.

Optymalizacja konwersji poprzez zmiany na stronie

Na wykonanie jakiejś akcji wpływ mogą mieć bardzo różne elementy na stronie. Chcąc podwyższyć konwersję, warto rozważyć następujące działania:

  • ułatwienie nawigacji po stronie,
  • lepsze wyeksponowanie przycisku do np. rejestracji,
  • inny układ elementów na stronie,
  • zmiana kolorystyki,
  • dodanie lepszej treści, bardziej zachęcającej do działania.

To kilka przykładów, ale podobnych działań można wykonać więcej. Nie tylko te elementy, które służą do dokonywania zakupów czy rejestracji będą miały wpływ. Ważna jest czytelność strony oraz jej kolorystyka. Optymalizacja konwersji może wiązać się ze zmianą dowolnego elementu na stronie. Nieraz drobiazg może znacznie ją podnieść.