Gałęzi marketingu jest wiele. Niektóre z nich w sposób dobitny uderzają w klienta, inne zaś delikatnie zachęcają go do kupna

Gałęzi marketingu jest wiele. Niektóre z nich w sposób dobitny uderzają w klienta, inne zaś delikatnie zachęcają go do kupna. Niechciane e-maile oraz natarczywe wiadomości powoli odchodzą do lamusa. Nie są źródłem nowych informacji, nowej grupy docelowej a o wiele częściej po prostu irytują. Nie wypełniają także swojej roli – w większości nawet nie są otwierane. To sprawia, że informacja handlowa, nawet starannie przygotowana znika w odmętach skrzynki pocztowej użytkownika. Znika na zawsze, bez osiągnięcia zamierzonego efektu.

E-mail nie zawsze dobrym źródłem informacji o kliencie

Gałęzi marketingu jest wiele. Niektóre z nich w sposób dobitny uderzają w klienta, inne zaś delikatnie zachęcają go do kupna
Autor zdjęcia: MorseInteractive

Czasy, w których decydowano się na rozsyłanie informacji po skrzynkach mailowych przemijają. Zastępowane są bogatymi ofertami na telefony komórkowe (w postaci SMS’ów) oraz poprzez powiadomienia PUSH (o których więcej tutaj: http://loopa.eu/10-praktycznych-przykladow-zaczac-korzystac-marketing-automation-e-commerce/). Przewaga tych drugich to przede wszystkim zasięg dotarcia informacji. Wiadomości wyświetlane na urządzeniu, które klient ma pod ręką zwrócą jego uwagę. Znane również jako notyfikacje są dostarczane szybciej i czytane częściej od klasycznych e-maili. Co również istotne, technologia należy do nowych zatem nadal znajdzie się tu wolna przestrzeń dla naszych działań, czego często nie możemy powiedzieć o przesyconej informacjami przestrzeni.

Notyfikacje, czy naprawdę działają?

Częstotliwość wyskakiwania nowych okienek jest ważna dla użytkownika. Jeżeli czyta on artykuł i jego uwagę przykuwa po raz dziesiąty krótki komunikat – na pewno go zignoruje. Powiadomienia PUSH to jednak ciekawa propozycja, która pozwoli na wyświetlanie potencjalnym klientom informacji o usłudze. Dostosowywana jest również często do aktywności użytkownika. To sprawia, że dociera w szczególnie atrakcyjne z perspektywy sprzedawcy rejony.

Za pośrednictwem powiadomień możemy dostarczać użytkownikom pilne i aktualne informacje a także przekazywać nowinki ofertowe. Działają one na najpopularniejszych przeglądarkach, dlatego w skali globalnej dotrą do zdecydowanej większości użytkowników.